FAQ

Zaměstnanec
Partner

Co je bezpečnostní kód?

Bezpečnostní kód je váš klíč k prvnímu přihlášení do svého Pluxee účtu na ucet.pluxee.cz. Navíc vám poslouží při identifikaci ve veškeré komunikaci s námi v Pluxee.

Co je Pluxee účet?

Pluxee vám jednoduše vytvoří účet spojený s kartou Gastro nebo Flexi. Tento účet vám otevře dveře k veškerým potřebným informacím a nástrojům pro pohodlnou správu vaší karty. Naleznete v něm přehled transakcí, aktuální zůstatek na účtu, možnost resetovat PIN karty a mnoho dalších užitečných funkcí.

Jak se přihlásím do Pluxee účtu?

První přihlášení do Pluxee účtu je nutné provést prostřednictvím webového prohlížeče na vašem počítači. Až poté získáte možnost využívat mobilní aplikaci. Postup při prvním přihlášení je následující:

Kartu vám předal zaměstnavatel:
Potřebujete číslo karty a bezpečnostní kód, které najdete v dopise, přiloženém k vaší kartě. Na stránce ucet.pluxee.cz klikněte na tlačítko „Registrace“ a postupujte podle pokynů.

Karta vám přišla poštou na domácí adresu:
Potřebujete číslo karty a přístup k e-mailu, který byl uveden při objednávce karty – obvykle pracovní e-mailová adresa. Na stránce ucet.pluxee.cz klikněte na tlačítko „Registrace“ a následujte pokyny na obrazovce. Pro dokončení registrace klikněte na „Odeslat e-mail“ na obrazovce „Ověření e-mailu“. Na vaši e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem pro dokončení registrace.

Zapomněl jsem své uživatelské jméno do Pluxee účtu. Co mám dělat?

Vaším uživatelským jménem bývá obvykle váš e-mail. Pokud si nejste jisti, přejděte na stránku ucet.pluxee.cz a klepněte na tlačítko „Přihlášení“. Následně využijte možnost „Zapomenutá e-mailová adresa“, abyste zjistili své uživatelské jméno.

Co dělat, když ztratím bezpečnostní kód?

Pokud jde o první přihlášení do Pluxee účtu, stačí kontaktovat svého personalistu, který vám kartu objednával. Personalista tuto informaci snadno získá z objednávkového portálu order.pluxee.cz. Pokud již Pluxee účet používáte, můžete bezpečnostní kód nalézt i přímo zde. Jednoduché a bezstarostné řešení, jak to máme rádi v Pluxee!

Jak aktivovat kartu před prvním použitím?

V případě, že vám karta dorazila poštou na soukromou adresu, musíte potvrdit její převzetí ve svém Pluxee účtu před prvním použitím. Bez tohoto kroku nebude možné s kartou provádět platby.

Aktivace karty proběhne automaticky při první platbě, která musí být provedena kontaktním způsobem (vložením karty do platebního terminálu). Během této první platby si rovněž můžete nastavit a zvolit svůj čtyřmístný PIN.

Kde mohu kartou zaplatit?

Kompletní seznam partnerů, kteří akceptují naše karty, najdete v sekci „Katalog provozoven“. Stačí jednoduše kliknout na odkaz a dostanete se přímo na náš vyhledávač provozoven, který automaticky nastaví filtr na produkty, které můžete platit kartou.

Při platbě však dbejte na to, že v některých obchodních řetězcích není možné kartou platit u samoobslužných pokladen.

Co dělat, když je platba na terminálu zamítnuta?

Může se stát, že při prvním pokusu selže připojení terminálu k internetu. V takovém případě doporučujeme požádat obsluhu terminálu o opakování platby. Pokud je opakovaná platba stále neúspěšná, kontaktujte prosím náši Pluxee zákaznickou linku na čísle +420 233 113 435 nebo nám napište e-mail na info.cz@pluxeegroup.com.

Co mám dělat, když mi nejde zaplatit bezkontaktním způsobem?

Pokud se vám nedaří provést bezkontaktní platbu, zkuste prosím využít možnost platby kontaktním způsobem. Stačí jednoduše zasunout kartu do platebního terminálu a zadat svůj osobní PIN.

Jaké jsou limity pro platby kartou Gastro nebo Flexi?

Pro transakce kartou v oblasti stravování je nastaven denní kumulativní limit ve výši 20 000 Kč.

Pokud jde o transakce s volnočasovými benefity, můžete platit do výše svého zůstatku nebo do limitu stanoveného zaměstnavatelem.

Mohu doplatit část nákupu hotovostí nebo běžnou platební kartou?

Ano, je to možné. Domluvte si s obsluhou částečnou úhradu naší kartou a svou kartou nebo hotovostí.

Je možné vybrat kartou hotovost v bankomatu či u partnera přes službu cash-back?

Výběr hotovosti z ATM ani přes službu cash-back není možný. Karty slouží pouze k přímé úhradě zboží a služeb ve smluvních provozovnách.

Jak probíhá platba mobilním telefonem?

Kartu Gastro a Flexi si snadno registrujte pro placení do mobilní aplikace Pluxee účet a můžete s ní platit u všech partnerů, kteří přijímají bezkontaktní platby. Stačí mít chytrý telefon s operačním systémem Android vybavený NFC. Platby jsou rychlé a bezkontaktní – jednoduše přiložte telefon k platebnímu terminálu. Sekci pro platby najdete pod třetím tlačítkem "Zaplatit" v hlavním menu aplikace.

Jak probíhá platba eVoucherem (sdílené prostředky)?

eVoucher je SMS kód, vystavený na konkrétní částku do konkrétní provozovny. Vytvořit si ho můžete přímo v Pluxee účtu nebo prolinkem z vyhledavac.pluxee.cz. Při platbě u partnera jednoduše partnerovi sdělíte unikátní číslo eVoucheru, které ověří v systémech Pluxee. V případě, že nevyužijete celou částku eVoucheru, nepoužitá část se automaticky vrátí zpět na váš účet.

POZOR! eVoucher nelze vystavit z bodů v Cafeterii. Vytváří se výhradně přímo v Pluxee účtu z prostředků Flexi karty bez Cafeterie.

Můžu kartou platit online v e-shopu?

Ano, ale pouze u partnerů, kteří tuto platbu akceptují Aktuální seznam platebních bran najdete v Osobním účtu v sekci „Katalog provozoven“. Při nastavení filtru „Platební brány“.

Co je platba přes platební bránu?

Vybrané e-shopy vám umožňují pohodlně platit přímo kartou Gastro a Flexi (nebo Multibenefit kartou). Při objednávce jednoduše vyberte možnost „Pluxee“ jako platební metodu a následně zadejte přihlašovací jméno do svého Pluxee účtu. Platbu jednoduše potvrdíte v Pluxee účtu, a tím je zboží nebo služba okamžitě uhrazena. Aktuální seznam e-shopů s touto možností naleznete v Pluxee účtu v sekci „Katalog provozoven“, kde můžete snadno filtrovat platební brány podle svých preferencí.

Do kdy musím utratit elektronické stravenky, aby mi nepropadly? A kde zjistím, kdy končí jejich platnost?

Platnost elektronických stravenek je až 16 měsíců. Nové elektronické stravenky platí vždy od 1. září a ztrácejí platnost k 31. prosinci následujícího roku.

Prostředky nabité od 1. 1. do 31. 8. platí vždy do konce téhož roku.
Prostředky nabité od 1. 9. do 31. 12. platí do konce roku následujícího.

Do kdy musím utratit volnočasové prostředky, aby mi nepropadly? A kde zjistím, kdy končí jejich platnost?

Platnost volnočasových prostředků je daná dohodou mezi vaším personálním oddělením a Sodexo. Při transakcích kartou se automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu. Informaci o konci platnosti svého volnočasového kreditu naleznete v detailech svého účtu.

Co když zapomenu svůj PIN ke kartě?

V případě zapomenutí PIN kódu je možné v aplikaci provést reset PIN kódu. Poté můžete na platebním terminálu (při dalším placení kontaktním způsobem, tj. zasunutím do terminálu) nastavit nový PIN kód. Pokud se rozhodnete změnit svůj PIN kód, postupujte úplně stejně.

Co když dojde ke ztrátě či k odcizení karty?

V případě ztráty nebo odcizení karty je možné ji jednoduše zablokovat prostřednictvím aplikace Pluxee účet nebo Cafeterie. Tímto způsobem můžete ochránit prostředky na vašem karetním účtu. Alternativně můžete zablokovat kartu zavoláním na Pluxee zákaznickou linku + 420 233 113 435. Po zablokování karty je možné požádat o vydání nové karty.

Jak je karta chráněna proti případnému zneužití?

Stejně jako běžná bankovní karta. Všechny transakce jsou ověřovány on-line. Při kontaktní platbě je vždy vyžadován PIN kód. Při bezkontaktní platbě je do 500 Kč možné platit bez zadání PIN kódu. Při ztrátě nebo odcizení karty ji můžete ihned zablokovat proti případnému zneužití.

Jak probíhá platba kartou?

Platba kartou u nás funguje stejně pohodlně jako u běžných platebních karet.

Pokud máte samostatné karty Gastro a Flexi, můžete platit jak kontaktním (zasunutím do terminálu), tak bezkontaktním způsobem – prostě podobně jako s bankovní kartou. A pokud máte obě karty na Multibenefit kartě, v oblasti stravování (restaurace a podobně) můžete využívat kontaktní i bezkontaktní platby. V oblasti volného času (lékárna, fitness a další) jsou platby povoleny výhradně kontaktním způsobem, tedy zasunutím karty do terminálu.

Jak se do partnerského portálu přihlásím?

Přes stránku www.sodexo-ucet.cz zadáním svých přihlašovacích údajů – uživatelského jména a hesla.

Zapomněl jsem heslo, co dělat?

Zadejte vaše uživatelské jméno přes formulář zde a vyčkejte na e-mail s odkazem pro změnu hesla. Pokud nemáte ve svém profilu nastavenou e-mailovou adresu, odkaz na změnu hesla bude zaslán na e-mail nastavený u hlavního účtu.

K čemu slouží stránka www.sodexo-ucet.cz?

Tato stránka funguje jako vstupní brána do partnerského a zaměstnaneckého portálu Sodexo.

Zapomněl jsem své uživatelské jméno, co dělat?

Uživatelské jméno hlavního účtu může být vaše e-mailová adresa nebo vstupní kód ve tvaru 'A123456789.cz' nebo 'jméno@A123456789.cz'. Uživatelské jméno účtu provozovny má navíc prefix čísla provozovny + zavináč, například '001@A123456789.cz'.

Jaký je rozdíl mezi partnerským portálem Sodexo a E-sodexo?

Jedná se o stejný partnerský portál. Co se změnilo je vstupní, přihlašovací stránka do něj. Od 7. 8. 2019 se přihlašujete do partnerského portálu přes stránku www.sodexo-ucet.cz a proto již komunikujeme pouze jako partnerský portál.

Nepřišel mi odkaz na potvrzení registrace. Mohu si někde odkaz zaslat znovu a registraci do portálu tak dokončit?

Kliknutím na odkaz zde a zadáním vašeho uživatelského jména, se vám znovu odešle odkaz k dokončení registrace. Následně se do portálu přihlásíte.